Compune și rezolvă problema


În realizare acestui joc didactic am utilizat metoda interactivă de grup ”explozia stelară”.

Sarcinile didactice:

  • Să formuleze întrebări de genul celor de pe steluţe;
  • Să compună probleme cu ajutorul întrebărilor formulate;
  • Să rezolve probleme ilustrate;
  • Să scrie operaţia corespunzătoare;

Desfășurarea jocului: Copiii sunt aşezaţi în semicerc şi primesc sub formă de surpriză materialul didactic cu ajutorul căruia se va desfăşura jocul: steluţe, floricele, fluturaşi, imagini pentru compunere şi rezolvare de probleme, cifre, simboluri. După ce intuiesc materialele se prezintă sarcina de lucru: să formuleze întrebări de tipul “ce? cine? unde? de ce? când?”, pentru a compune şi rezolva probleme.

Material didactic: Copiii primesc fluturaşi cu cifrele de la 1 la 5 şi formează grupurile de lucru (5 grupuri).

Desfășurarea jocului: Câte un copil de la fiecare grup extrage din ghiozdanul cu surprize o steluţă pe care este scrisă întrebarea. Fiecare grup gândeşte şi formulează întrebări de tipul celei scrise pe steluţă, prin care compun şi rezolvă probleme cu materialele existente. La semnalul meu, copiii revin în semicerc şi prezintă întrebările formulate, în jurul materialelor existente:

  1. ”Ce puteţi face cu aceste materiale?” (Pot fi grupate după mărime şi culoare)

2.“Ce mai putem cu aceste materiale?”

  1. “Cine se află în imagine?” (Iepuraşi).
  2. “Câţi iepuraşi sunt în imagine?”
  3. “Unde se află ei?”
  4. “Câţi iepuraşi mai vin?”
  5. “Cine compune o problemă?”
  6. “Cine rezolvă problema?”
  7. “Cine scrie operaţia corespunzătoare?”

10.“De ce punem semnul +?”

Jocul continuă în acelaşi mod, grupurile putând adresa întrebări la întrebări, realizând o conexiune între ideile elaborate.

Anunțuri