Formează repede și bine șirul


Sarcinile didactice:

  • Să formeze şirul crescător, de la cea mai scurtă la cea mai lungă rochiţă;
  • Să formeze şirul descrescător, de la cea mai lungă la cea mai scurtă rochiţă;
  • Să aşeze fularele albastre în ordine crescătoare, de la cel mai îngust la cel mai lat, formând şirul crescător;
  • Să aşeze prosoapele verzi în ordine descrescătoare, de la cel mai lat la cel mai îngust formând şirul descrescător;
  • Să aşeze mingiuţele roşii în ordine crescătoare, de la cea mai mică la cea mai mare;
  • Să aşeze floricelele galbene în ordine descrescătoare, de la cea mai mare la cea mai mică;
  • Să recunoască culorile: roşu, galben, albastru, verde.

Material didactic: Personajul din poveste alege un copil pentru a descoperi ce se află în cutia magică (rochiţe, fulare, prosoape, floricele, mingiuţe), toate de culori diferite.

Desfășurarea jocului: Copilul care recunoaşte cântecul din care face parte melodia cântată de coordonatorul de joc aşază, pe panou, cea mai scurtă rochiţă de culoare galbenă. Un alt copil rochiţa puţin mai lungă decât prima şi tot aşa până se formează şirul crescător de rochiţe galbene, de la cea mai scurtă la cea mai lungă.

Cel care recunoaşte poezia din care fac parte anumite versuri, aşază pe panou, în partea dreaptă, cea mai lungă rochiţă roşie, alt copil o aşază pe cea care este puţin mai scurtă decât prima şi tot aşa până se formează şirul descrescător de la cea mai lungă la cea mai scurtă rochiţă. Copiii trebuie să utilizeze un limbaj matematic adecvat. Răspunsurile corecte sunt aplaudate, iar copilul care greşeşte este ajutat de ceilalţi colegi. Ca elemente de joc se mai pot folosi ghicitori (va răspude copilul care găseşte răspunsul la ghicitoarea spusă de coordonatorul de joc sau de un alt copil).

Utilizând o metodă interactivă de grup şi anume “mai multe capete la un loc”, fiecare copil primeşte câte o floricică pe care sunt cifre; cei care au cifrele 1, 2, 3, 4. Acești copii vor alege câte patru colegi cu care vor lucra, constituindu-se astfel grupuri de câte patru. Pe o măsuţă vor fi patru plicuri conţinând câte o problemă de rezolvat pentru fiecare grup. Sarcinile vor fi citite, pe rând, de către coordonatorul de joc, pentru fiecare grup în parte. Mai întâi fiecare copil va rezolva sarcina individual, după care, copiii discută între ei şi selecteză soluţia corectă pentru fiecare grup. Liderul de la fiecare grup va veni în faţa clasei şi va prezenta rezolvarea sarcinii. Cele patru sarcini vor fi, în funcţie de plicul ales: să aşeze fularele albastre în ordine crescătoare, de la cel mai îngust la cel mai lat;

  • să aşeze prosoapele verzi în ordine descrescătoare, de la cel mai lat la cel mai îngust;
  • să aşeze mingiuţele roşii în ordine crescătoare, de la cea mai mică la cea mai mare;

să aşeze floricelele galbene în ordine descrescătoare, de la cea mai mare la cea mai mică.

Anunțuri