Fălosul


Se cântă:

Am o  pipă și-un ciocan, Și-un ciocan,

Și-un ciocan, Și-s fălos că-s băietan,

Și-s fălos că-s băietan.

Am o pipă și-o căldare

Și mă țin că-s gazdă mare.

Dară pipa-i de cocean

Și căldarea-i de bostan.

Nici ciocanul nu-i al meu

Că-l am de la frate-meu.

Toată lumea zice-așa

Că nici pipa nu-i a mea.

Desfășurarea jocului: Copiii sunt așezați în cerc, cântă și bat din palme. La strofa întâi se bate din palme în ritmul cântecului. La strofa a doua pe primul timp se bate din palme; pe al doilea timp se bate din palme lateral, cu palmele vecinului. La strofele trei și patru: pe primul timp – bătaie din palme; pe al doilea timp se lovesc cu palmele pulpele picioarelor, pe timpul următor din nou bataie din palme și, apoi, din palme cu vecinii din lateral. La strofa a cincea se execută sărituri pe câte un picior, schimbând piciorul pe fiecare timp. Pe ultima silabă a cântecului, toți copiii se ghemuiesc.

