Citeste si creează: Un ocean intr-o sticlă


    Rețeta unui atelier cu povesti reusit are următoarele ingrediente: cărți de povesti de la Biblioteca Județeană „Panait Istrati” Brăila, bucuria si curiozitatea neobosite a copiilor Clasei I B a Scolii Gimnaziale „Vlaicu Vodă”, tema săptămânii – viețuitoarele, materiale reciclabile, multă voie buna si o doamnă invățatoare minunată! 
     După ce am deslusit din misterele si povestile animalelor sălbatice, m-am gândit sa le ofer celor mici posibilitatea de a lucra cu materiale reciclabile, mereu la indemână intr-un mod foarte amuzant si jucaus printr-un proiect care pe mine m-a incantat peste măsură: Un ocean intr-o sticla! 
    Pentru acest proiect au fost necesare urmatoarele materiale: butelii din plastic de 0,5l, dosare din plastic (din cele uzate. fara vreun folos), beteala argintie/aurie sau ambalaje stralucitoare de la diverse produse, glitter, foarfece si, desigur, apă.
   Cum am procedat: Mai intâi am discutat despre viețuitoarele din adâncuri si am confectionat din copertile colorate ale unor dosare din plastic urmatoarele” rechini, delfini, pesti mai mici ori mai mari, balene, meduze, caracatițe si stele de mare. Am adaugat fâsii strălucitoare inchipuind algele si glitter ca simbol al planctonului si astfel am creat un strălucitor ocean intr-o simplă butelie de apă.
Copiii ai fost peste măsură de entuziasmați, veseli si jucăusi si au spus, pe rând, povesti inventate chiar de ei, povesti ce au insoțit micile lor oceane cu vietăți strălucitoare.

    Multumim D-nei prof. inv. primar Diana – Veronica Bibicu si, de asemenea, intregului colectiv al Bibliotecii Județene „Panait Istrati” Brăila, in special D-nei bibliotecar Mihaela Stanciu si D-nei  bibliotecar Carmen Răileanu pentru sustinere, implicare, increderea acordată in realizarea acestui proiect pentru incurajarea lecturii si dezvoltarea creativitatii  copiilor brăileni. 
    Atelierul „Un ocean intr-o sticlă” imbina lectura de povesti si crearea de jocuri pentru copii si se alătură seriei de ateliere de lectură si creație a Proiectului educațional „Carte românească pentru copii” desfasurat – in perioada 1 octombrie – 15 decembrie 2013 – sub deviza „Citeste si creează!”
Cu drag, Maria
