Flashmob-ul din Ludotecă


     Copiii participanți la activitățile Scolii de vară „Cărăbus” au realizat un flashmob cu scopul de a descoperi celor din jur importanța jocului si a sublinia necesitatea educației non-formale la vârste fragede. Preț de câteva secunde micii artisti ai Scolii de vară „Cărăbus” au pictat imaginar Ludoteca – locul unde joaca si visele lor au prins culoare in această vacanță.

  Mesajul Flashmob-ului din Ludotecă? Ne jucăm si invățăm! Copiii s-au jucat si au transmis mesajul că joaca lor ii invață fără a participa la prelegeri, ci pur si simplu! Activitățile creative ii invață pe cei mici nenumarate lucruri prin simpla lor joacă cu materiale si suporturi de lucru obisnuite sau neobisnuite, descoperind noi tehnici de lucru creative prin simplu fapt de a crea!


Ce este un flashmob?

Un flashmob (unde flash este o clipa si mob este o multime) este o adunare de foarte scurta durata de oameni, intr-un loc public, participantii realizand o actiune neobisnuita pentru o perioada scurta de timp (de obicei cateva secunde/minute), dupa care grupul se raspandeste ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.


Flashmob-ul e o “prezentare” pentru spectatori accidentali, cu scopul de a trezi sentimente de neintelgere, interes. Flashmob-ul este o actiune de masa, o modalitate de a te exprima si de a transmite un mesaj catre societate, un mesaj care, poate, altfel nu ar fi ajuns la grupul tinta si/sau la publicul larg.

De ce flashmob?

Flashmob-ul este, mai presus de toate, un instrument social! De participare, implicare, luare de atitudine…


Persoanele care participa la un flashmob isi dezvolta spiritul de echipa, spontaneitatea, seriozitatea, capacitatile de planificare – daca si organizeaza aceasta miscare. Si mai presus de toate fac constientizare la nivel de comunitate asupra unui anumit aspect.Participantii la o activitate de flashmob nu ofera si nu primesc bani pentru participare, aceasta fiind o activitate voluntara. Motivele pentru care oamenii ar veni la un flashmob sunt diverse, printre acestea putandu-se numara distractia, dorinta de se simtii independenti de stereotipuri de comportament, pentru a testa capacitatile proprii in efectuarea de actiuni spontane in locuri publice, pentru a avea senzatia de apartenenta la o actiune comuna, de a experimenta noi senzatii emotionale.Aceasta metoda este folosita de multi oameni in toate colturile lumii inca din anul 2003 pentru a aduce constinentizare la nivel de cominitate locala, nationala si internationala. Nu s-a realizat inca o statistica vis a vis de numarul persoanelor implicate in astfel de activitati, insa avand in vedere popularitatea crescuta a acestei metode se poate vorbii de un numar de sute de mii de oameni care au fost implicati cel putin o data intr-un flashmob. Cel mai mare flashmob inregistrat a fost realizat in New York in anul 2006 si a adunat 5000 de participanti.

Sursa: aici
Anunțuri

2 gânduri despre „Flashmob-ul din Ludotecă

Comentariile sunt închise