Biblioteca vie



In cadrul Ludotecii „Cărăbus” am organizat o altfel de activitate: o Biblioteca vie, o metoda de educatie non-formala ce descopera frumusetea gandurilor si amintirilor unui copil. Fiecare dintre copiii Scolii de vara a devenit, pe rand, O carte vie. 


Prima si singura regula explicata celor mici a fost aceea ca nu au voie sa rupa paginile unui carti, altfel spus copiii au ascultat rabdatori si veseli ca fiecare carte-copil sa isi exprime impresiile si trairile despre tot ce i-a impresionat, le-a placut sau au realizat la Scoala de vara „Cărăbus”.


Copiii au primit, pe rand, o carticică Alfabet care ii transforma intr-o Carte vie si le oferea bucuria de a-si exprima gandurile si ideile, dar si privilegiul de a fi ascultat de toti ceilalti cititori. Odata ce Cartea vie isi incheia expunerea copilaroasa, oferea carticica alfabet altui copil transformandu-l intr-o Carte vie. Iata ce au povestit cartile vii despre ce sau de ce le-a placut la Scoala de Vara:

Lauriana: „Imi fac prieteni si suntem mereu distractivi.”
Teodora: ” Imi fac prieteni si invațam lucruri noi.”
Răzvan: „Mi-a placut sa pictez si sa ma joc.”
Ioana: ” Mi-am facut prieteni, m-am jucat cu ei si ca am pictat si desenat.”
Delia: ” Mi-a placut ca am invatat si tot ce am lucrat i-am dus mamei si i-a placut mult.”
Clara: „Mi-a placut ca pictez si mi-am facut prieteni si ca i-am mamei i-a placut tot ce am lucrat.”
Elia: ” Mi-a plaut ca mi-am facut noi „Carabusi” (prieteni) si m-am jucat.”
Cezara: „Mi-am facut multi prieteni, am pictat.”
Maria: „Mi-am facut noi prieteni si am facut mereu lucruri noi”.
Antonia: ” Mi-am facut foarte multi prieteni. Mi-a placut pictura si joaca.”
Miruna: ” mi-a plaut lucrul in atelier si lucrurile distractive.”
Matei: „M-am gasit cu prietenul meu.”
Costi: „Mi-a placut joaca si creațiile”.
Cezar: „Mi-a placut joaca, desenele care le-am dus acasa si i-au placut mamei.”



Despre Biblioteca vie:

Biblioteca Vie își propune să promoveze respectul pentru drepturile omului și demnitatea umană, să atragă atenția asupra diversității în toate formele ei și să stimuleze dialogul între oameni. Biblioteca Vie funcționeză ca o bibliotecă normală. Îți iei un permis ca să pășești în acest spațiu de învățare, găsești aici rafturi cu cărți pe care să le răsfoiești, bibliotecari care îți recomandă cărți ce îți pot schimba viața, un loc unde poți să fii doar tu și paginile cărții pe care ai ales-o. Însă ce face din Biblioteca Vie o experiență minunată? Simplul detaliu că pe rafturi CĂRȚILE sunt OAMENI care intră într-un dialog personal cu Tine, CITITORUL. Pășind în Biblioteca Vie poți învăța lucruri de la oameni despre care poate ca nici nu gândeai că ar putea să îți zică ceva interesant, poți să vezi lumea, măcar pentru puțin timp, cu alți ochi, poți să descoperi despre tine lucuri pe care încă nu le vedeai și poți chiar să vrei chiar să îți spui propria poveste, și mai ales, poți să afli că viața e compusă din poveștile noastre, ale tuturor și că de noi depinde dacă le scriem sau nu.
Sursa: aici
