Salată de fructe – modul gastronomic la Scoala de vara "Cărăbus"


O activitate foarte indragita de cei mici, de mare succes, este prepararea Salatei de fructe de vara – activitate pe care am promis ca o vom repeta in fiacare saptamana a Scolii de vara. 
Ingrediente necesare: multe fructe copate, dulci si zemoase: struguri albi si negri, piersici, nectarine, mere de diferite soiuri, caise si banane si amestecuri de seminte si de fructe uscate.
Cum am procedat?
Mai intai am mers impreuna la cumparaturi tinandu-ne de manute, doi cate doi. Am invatat cum sa cumparam – de la adresele de politete catre d-na vanzatoare, la alegerea fructelor si pana intoarcerea in bucataria atelierului unde am spalat fructele (dupa ce, mai intai, ne-am spalat manutele!!). Fiecare copil a taiat in felii mici sau cuburi ori rondele fructul preferat. Pe cei mai mici i-am indemnat sa isi aleaga banane pentru a le taia cu un cutit din plastic ( din cele de unic uz). Am amestecat fructele taiate si am asezonat salata cu amestec de fructe uscate (stafide, fructe de padure, etc.) si seminte (migdale, miez de floarea soarelui, seminte de dovleac, etc.). Copiii au mancat cu placere si bucurie si da, toti a cerut si a doua portie de salata de fructe!! 😀

