Felicitare de Paste realizata cu orez pictat


    Copiii au printre activitatile manuale preferate pictura – fie ea cu degetele, cu pensula, cu perii, bureti ori alte unelte amuzante (periute de dinti, agrafe de birou, bucati de fruncte ori legume, etc.).  va propun sa ne jucam, sa ne amuzam creand o Felicitare de Paste pictand orez in patru culori: rosu, galben, albastru si verde.


    Pentru aceasta joaca avem nevoie de urmatoarele materiale: orez, tempera sau acuarela, o punga de plastic (cu care am imbracat masa de lucru pentru a o proteja de culori, dar si pentru ca e mai usor sa faci curat mai apoi), o periuta de dinti pentru aplicarea culorilor pe orez, carton color format A5, fasii de hartie creponata (verde si rosu), adeziv (aracet scolar), foarfece.


    
Cum am procedat?
Pentru orezul pictat:
1. Am intins o punga din plastic pe masa de lucru si am alcatuit patru gramajoare de orez peste care am turnat tempera; cate o culoare pentru fiecare gramajoara de orez: rosu, galben, albastru si verde;
2. Cu ajutorul periei de dinti am amestecat bine culorile in orez pana cand acesta s-a colorat uniform. Dupa fiecare folosire a periutei pentru o gramajoara de orez am spalat bine periuta pentru a nu se amesteca culorile intre ele; am pictat astfel, pe rand, fiecare gramajoara de orez.
3. Am intins gramajoarele de orez in straturi late astfel incat orezul sa se usuce foarte repede. 
4. Dupa uscarea completa (culoarea de pe orez nu se transfera pe maini la atingere) am asezat orezul colorat in recipiente (pahare/ farfurie de unic uz). Paharele de unic uz sunt ideale daca doriti sa pastrati orezul pictat ordonat dupa culoare sau intr-o sticla bine uscata daca doriti sa pastrati orezul in amestec de culori (orez curcubeu).

Pentru felicitarea de Paste:
Pasul 1. Pliem cartonul color format A5 pentru a obtine corpul felicitarii.
Pasul 2. Desenam pe prima pagina a felicitarii un ou mare si il acoperim cu un strat subtire de aracet scolar.
Pasul 3. Presaram orezul pictat (fie in amestec de culori, fie in straturi pe verticla sau orizontala, alternand culorile). Presam cu mana pentru ca boabele de orez sa adere bine la suprafata felicitarii si lasam la uscat.
Pasul 4. Dupa uscarea completa decoram felicitarea cu o fasie franjurata de hartie creponata verde inchipuind iarba – simbol al Primaverii.
Pasul 5. Decoram oul de Paste cu o funda realizata dintr-o fasie de hartie creponata rosie.
Pasul 6. Scrieti in felicitare mesajul: „Paste Fericit!”  si daruiti-o celor dragi!

Spor la creat si paste Fericit!
Atelier de Creatie Pentru Copii „Cărăbus”

