Puzzle handmade "Frânturi de primavară"


     Incerc intotdeauna ca in joaca cu Matei sa fixez cateva elemente esentiale pe care sa le punctam in realizarea proiectelor noastre creative. 
     Matei (4 ani) invata jucandu-se, si astfel lectiile noastre despre tot ce ne inconjoara se petrec prin joaca cu: cartoane colorate, lipici, hartie colorata creponata ori ambalaje (in incercarea de a invata cum sa reciclam obiecte, materiale diverse), carioca, foarfece si uneori planse de colorat. 
     Matei a deprins deja un truc pe care il folosim atunci cand nu avem acces la o imprimanta pentru obtinerea unor planse de colorat cu imagini specifice primaverii: berze, randunele etc. Va impartasim si dvs. micul pont in speranta ca va va ajuta sa fiti creativi si inspirati: alegeti de pe internet o plansa de colorat dorita si suprapuneti peste imaginea expusa pe display-ul calculatorului o foaie alba de hatie. Transferati pe foaie, cu o carioca cu varf moale, conturul plansei alese. Simplu, nu-i asa?! Fara imprimanta ori copiator! 🙂

    Pentru ca imi doream ca proiectul „Franturi de Primavara” sa adune laolalta  piese elementare pentru tema primaverii, am conceput un puzzle care sa contina cat mai multe elemente definitorii pentru acest anotimp, dar mai ales imi doream ca acestea sa se imbine armonios si fara a sufoca prin informatiile expuse: gradini inverzite, flori de mac, gargarite, randunele, barza.
Asadar am ales urmatoarele materiale: carton color – albastru, rosu, negru, alb; hartie de ambalaj color – verde si rosu (se poate folosi cu succes si hartia creponata), foarfece, adeziv (lipici) si carioca – verde, portocalie si neagra.

Cum am procedat
  • Pentru realizarea pieselor de puzzle am pliat un carton color albatru in trei parti egale pe latimea sa, iar apoi l-am indoit pe toata lunginea lui. Am obtinut astfel, prin pliere 6 patrate egale. Cu ajutorul unei monede am desenat portiuni de intrepatrundere a pieselor de puzzle;
  •  Am decupat in jurul pieselor de puzzle;
  • Am decupat de pe plansele de colorat: o barza (din carton alb) si doua randunele (carton negru), 4 buline din carton rosu. 
  • Prin impaturirea repetata a unei fasii late hartie verde si franjurarea cu foarfeca, Matei a confectionat iarba care va decora marginea inferioara a puzzle-lui. 
  • Din hartie rosie am decupat cateva petale pe care le-am lipit grupandu-le cate 4 si sifonandu-le (Matei) in acelasi timp pentru a imagina florile de mac. 
  • Matei a lipit iarba din hartie verde franjurata la baza jocului de puzzle handmade.
  • In etapa urmatoare a lipit barza decupata de pe plansa de colorat si a realizat gargaritele. Pentru confectionarea gargaritelor am decupat din carton rosu 4 buline. Am indoit doua dintre ele, iar Matei a lipit muchiile formate prin pliere pe cele doua buline ramase. Am desenat impreuna bulinele de pe spatele buburuzelor in carioca neagra. Prin plierea in exterior a bulinelor rosii am obtinut gargarite cu efect 3D.
  • Pasul de lucru urmator a presupus lipirea randunelelor si a buburizelor. Matei le-a integrat in lucrare folosind o tehinca de lucru mixta – decupare si lipire.  
  • Realizarea florlor de mac s-a produs prin lipirea alaturata a cate 4 petale din hartie colorata. Pentru a oferi florilor aspectul fragil al macilor, Matei a sifonat petalele inainte si in timpul  lipirii acestora. Mijlocul florilor a fost punctat cu carioca neagra.
  • in acesta etape de lucru Matei a colorat pliscul berzei cu carioca portocalie, iar eu am colorat, in carioca verde, tulpinile florilor de mac.
  • Pentru ca barza sa capete si ea un efect 3D ne-am hotarat sa-i decupam  din carton negru si lipim o aripa pe care, dupa lipire, am pliat-o spre exterior.
    Desi lucrarea noastra pare ampla, iar pasii de lucru numerosi, rezultatul final al lucrarii „Franturi de primavara” este unul deosebit, iar realizarea lui ne-a oferit cateva ore petrecut impreuna intr-un mod agreat de cuplul nostru mama-copil.
     Proiectul nostru este un puzzle functional, iar Matei a fost incantat de modul de realizarea al acestuia.
    Va dorim sa va imaginati cat mai multe puzzle-uri inspirate din natura, dar mi ales va dorim ca fiecare creatie realizata impreuna sa va bucure sufletele! Primavara minunata!
Va dorim o primavara minunata! 
Cu drag, Matei si Maria 
