Steagul stramosilor nostri dacii


    Pentru ca istoria prinde viata in mintea unui copil din legende, povesti, imagini mi s-a parut inspirat sa lucram impreunaSteagul dacic. Am inchipui astfel un mic craft pentru copii pe care l-am realizat impreuna cu M., in culori vesele, atragatoare.
    Materiale necesare: carton colorat – rosu, galben, albastru; hartie creponata color – portocaliu si mov; adeziv (lipici); foarfece si o coada de pensula pentru sustinerea Steagului dacic si sablon cu steagul dacic (sau foaie alba de hartie si carioca cu varf moale pentru realizarea sablonului).
    Cum am procedat: Pentru ca inca nu am o imprimanta la indemana, am cautat pe internet imagini cu Steagul Dacic, am ales una potrivita, am suprapus o foaie alba de hartie pentru displayul laptopului, am conturat in carioca transferand desenul afisat pe foaia alba de hartie obtinand astfel in numai cateva minute un sablon pentru Drapelul dacic (insist pe folosirea unei carioci cu varf moale pentru a proteja laptopul, iar pentru cei mici ar fi mai bine ca aceasta etapa sa fie realizate de catre un adult). 
    Dupa obtinerea sablonului se decupeaza segmente ale drapelului din cartoane colorate. Noi am ales culorile tricolorului romanesc pentru a fi mai sugestiva imaginea, dar si pentru ca sunt culorile preferate ale copiilor. 
   Dupa ce am obtinut un sablon pentru Steagul dacic din cartoane colorate, lipind segmentele colorate intre ele, le-am accesorizat cu solzi confectionati din carton color obtinuti prin taierea in semicercuri neuniforme, franjuri din hartie creponata colorata si inele din carton desenate in carioca. 
    Finanul craftului pentru copii – Steagul dacic – a fost unul reusit daca tin cont de faptul ca M. si-a imbogatit cunostiintele cu cateva cuvinte noi: Dacia, dac, dacic, steag dacic – steagul cu cap de lup, Zalmoxis – zeul dacilor si Sarmizegetusa – capitala Daciei.
    A fost o lectie interesanta despre istoria dacilor, care a stranit nenumarate intrebari din partea lui M. care inca mai inteaba de ce Dacia (se refera la sigla masinii dacia) a fost mai intai o tara din trecut. Pana cand insa il voi lamuri pe deplin va invit sa va incantati cu imaginea craftului nostru: Steagul stramosilor nostri, dacii.


Spor la creat!
