Orez colorat – orez pictat


    
    Copii au printre activitatile manuale preferate pictura – fie ea cu degetele, cu penson, cu bureti ori alte unelte amuzante (periute de dinti, agrafe de birou, bucatele de broccoli etc.). Astazi ne-am jucam si ne-am amuzat pictand orez in patru culori: rosu, galben, albastru si verde.
    Pentru aceasta joaca am avut nevoie de urmatoarele materiale: orez, vopsele pentru pictura cu degetelele (pe care nu le-am diluat cu apa pentru a obtine un orez colorat in culori intense), o punga de plastic cu care am imbracat masa de lucru pentru a o proteja de vopsea, dar si pentru ca e mai usor sa faci curat mai apoi si o periuta de dinti pentru aplicarea culorilor pe orez.

    
Cum am procedat?
1. Am intins o punga din plastic pe masa de lucru si am alcatuit patru gramajoare de orez peste care am turnat vopsele pentru pictura; cate o culoare pentru fiecare gramajoara de orez: rosu, galben, albastru si verde;
2. Cu ajutorul periei de dinti am amestecat bine culorile in orez pana cand acesta s-a colorat uniform. Dupa fiecare folosire a periutei pentru o gramajoara de orez am spalat bine periuta pentru a nu se amesteca culorile intre ele; am pictat astfel, pe rand, fiecare gramajoara de orez.
3. Am intins gramajoarele de orez in straturi late astfel incat orezul sa se usuce foarte repede. Ne-au ajutat desigur si faptul ca nu am diluat culorile cu apa, dar si caldura din atmosfera.
4. Dupa uscarea completa (culoarea de pe orez nu se transfera pe maini la atingere) am asezat orezul colorat in recipiente (pahare si farfurie de unic uz) care sa-l ajute pe Matei in a-l folosi cu usurinta.
    Colorarea/pictarea orezului e o activitate grozava pentru copiii care adora sa lucreze cu culori diferite. Copiii pot face din joaca cu culorile o activitate care – in joaca – le solicita atentia, le dezvolta indemanarea, coordonarea mana – ochi si le pune in miscare muschii mici ai mainii (orezul poate fii uneori tare neascultator 😀 si e nevoie sa separi boabele colorate care „sar” dintr-o gramajoara colorata in alta).
Orezul colorat este un material de lucru grozav si poate fi totodata si o sursa de inspiratie, nesfastita, pentru activitati si jocuri: sporul casei este una dintre primele activitati propuse de noi, iar apoi copilul isi poate inventa sau poate fi condus la a-si crea propriile jocuri:
Curcubeul – amestecand boabe de orez colorat din toate culorile, inclusiv orez alb (nepictat);  Transferul – dintr-un carton sau foaie de hartie confectionati un con pentru a inlocui palnia  si indemnati copilul sa transfere orezul dintr-un pahar in altul (cu manutele, cu lingurita sau dintr-un recipient in altul asemenea) Oferiti-i posibilitatea sa incerce cat mai multe variante, forme si dimensiuni ale recipientelor folosite pentru transfer; 
Colaje spontane cu orez pictat – incercati sa invitati copilul spre a lucra cu sabloane (pesti, animale, forme geometrice etc.) si orez colorat pentru a crea diferite forme din orez pictat.
Oferiti copiilor libertatea de a inventa si altfel de jocuri – in genul celor pe care obisnuieste sa le joace in pietris sau nisip. Iar daca nu va indurati sa faceti aceasta acasa, atunci va asteptam in Atelierul Cărăbus unde joaca este la ea acasa! Chiar si cu orez. Orez pictat!
Pictati si incercati sa va creati propriile jocuri cu orez pictat! E foarte amuzant!
Spor la pictat!
