Picturi de copil


Nu, nu am descoperit acuarela pentru prima data zilele acestea dar, ne-am aplecat mai cu atentie asupra a ceea ce putem face cu pensule, culori si inspiratie.

Asadar am avut un weekend in care am pictat si iar am pictat.

Primul „tablou” al lui Dante mie mi-a taiat rasuflarea. Pentru ca nu  ii place sa ii dau indicatii in ceea ce are de facut, si nici nu vreau sa o fac, copiii trebuind a fi lasati sa descopere singuri si sa invete experimentand, Dante s-a bucurat in voie de cateva bucati de paspartout pe care pensulele si culorile s-au jucat asa cum le-a indemnat el.

Pentru ca este vara si plaja ii este tot timpul in minte, in primul tablou a imaginat o „plaja fierbinte” , cu un soare arzator dar si cativa nori pe cer, cu padure si apa….

Un alt „tablou” pictat de catre el l-a intitulat „tunel inconjurat de pietre mari”… pentru acesta am trasat niste linii curbe in carioca pe care el le-a colorat dupa cum a dorit.

Tot prin aceasta metoda, urmand traseele desenate de mine, a mai acoperit cu pete de culoare, creandu-si proprile combinatii, o alta bucata de paspartout ce a devenit „corabie pe valuri”.

Ne-am reamintit si de tehnica picturii prin stropire, fascinatia pentru planete si rachete ducand la crearea in joaca a unei planse din care Dante si-a facut apoi un fel de puzzle.

Ne-am amintit si de pictura prin presarea punctului de culoare, o tehnica pe care copiii o indragesc pentru faptul ca le ofera de fiecare data cate o surpriza. De aceasta data Dante a vazut in pictura rezultata un monstrulet la marginea padurii cu ochii rosii de foc. Imaginatie de copil…

Cat despre mine… eu parca am descoperit un nou mod de exprimare si o noua metoda de relaxare… Dar despre asta in episodul viitor.

                     by vavaly

Această prezentare necesită JavaScript.

7 gânduri despre „Picturi de copil

  1. Hiiiii! E musai sa sarbatoriti vacanta aceasta cu o mini expozitie a acestei veri! Va aplaud cu toata inima! Imi sunteti tare dragi si mereu ma incantati cu bucuriile voastre! Spor la creat si alte minunatii! 🙂
    P.S. … de data aceasta voi avea grija sa inramezi tablourile lui Mr.D. (nu scapi fara sa-mi faci aceasta promisiune!!), iar daca nu… las pe mine ca ma ingrijesc eu de micuta lui expozitie! 😀

    1. Ma gandeam eu ca asta va fi reactia ta :))… asa ca de data asta sa stii ca si eu tot la o mini expozitie m am gandit si la inramat neaparat. imi sunt asa de dragi aceste prime picturi ca le port cu mine in geanta :).
      Ce frumoasa e Vacanta Mareee…..

    1. Camelia multumesc. Recunosc ca imi era foarte dor sa lucrez cu copilul meu, sa ne distram creativ si va invidiam un pic vazandu-va pe voi zi de zi. Dar asta e, si in curtea bunicilor e distractie mare pentru el.

  2. te mosteneste!!!
    desenele cu linii deja conturate erau preferatele mele cand eram copil;imi aduc aminte de unul din ele in mod particular pentru ca a iesit ca si cum ar fi fost capul/corpul cuiva,dar partile componente erau amestecate…era superb! profesoara mea de desen vroia sa continui cu astfel de mici-creatii,pacat ca parintii mei nu m-au lasat :((
    bravo,Valy! ajuta-l pe Dante sa exprime ceea ce simte, lasandu-l sa descopere singur cu intuitia extraordinara cu care a fost inzestrat!!!

    1. Offf, vezi cat de important este sa ne lasam copiii sa faca asa cum simt? Poate daca ai fi fost incurajata … Nici eu nu am avut mai mult noroc pe taramul artei atunci cand eram mica, asa ca acum ma dezlantui :). Stai sa vezi si creatiile mele … :)).
      Multumesc pentru frumoase cuvinte si incurajari.

Comentariile sunt închise