Sudoku pentru copiii mici


 

    De curand am descoperit pe blogul Soare de martie     jocul Sudoku, joc pe care noi , parintii, il adoram.  Am gasit varianta adaptata pentru copii si mi-a placut nespus ideea.
Am pus-o aseara in aplicare impreuna cu Dante. Am inceput cu trei randuri si trei coloane, pentru a-l invata regulile de baza.
   Pentru ca a inteles foarte repede cum se joaca, am facut impreuna cartonase si plansa pentru patru linii si coloane.
    Am decupat un patrat negru din carton, pe care am desenat cu ajutorul unui creion alb cerat linii orizontale si verticale, pentru a delimita randurile si coloanele. Am decupat apoi, impreuna, din carton alb, 16 patrate ce au devenit cartonasele de joc.
    A ales singur ce elemente sa deseneze pe cartonase: lieterele T si M, cerc si triunghi. Si le-a desenat singur cu mare nerabdare. A fost foarte incantat ca am creat impreuna un joc.
       M-a uimit   rapiditatea cu care a inteles cum se joaca Sudoku si si-a inventat propriile trucuri pentru a-l rezolva. Va recomand cu caldura sa incercati cu copiii vostri acest joc.
      Recunosc ca mintea mea de adult nu s-ar fi gandit sa creeze un joc cu imagini , mai ales desenate de catre copil. Eu ma gandeam ca va trebui sa il invat cu cifre si, cel putin pana acum, Dante nu pare foarte atras de cifre. Dar imaginile, mai ales desenate de manuta lui, au avut un succes mult mai mare.
   Imi cer scuze pentru calitatea pozelor , dar au fost luate seara tarziu, cand joaca era in toi.
      Spor la joaca!
   by vavaly
