Joaca la noi in casa

Piticii voinici ne-au provocat sa scriem despre cum se joaca micutii nostri, care sunt activitatile lor preferate, ce le face placere sa faca prin casa sau pe afara.

Dante are multe activitati preferate dar, dintre toate, cel mai mult ii place sa deseneze, sa picteze si sa realizeze colaje sau mici tablouri.  Rodul stradaniilor mele de un an si ceva se vad acum cu prisosinta. Imadiat ce gaseste o bucata de carton ii vin idei de a crea ceva din acea bucatica. Sau are cate o idee si imi cere cartoanele colorate pentru a o pune in practica.

Va prezint in continuare cateva din ultimele lui creatii.

Lacul lebedelor negre l-a realizat din bucati de carton albastru si galben , peste care a lipit lebedele decupate de  catre mine. A vrut multe, de diferite marimi, asa ca i-am respectat dorinta.

Desi este aproape vara, Dante a dorit sa realizeze un om de zapada. A muncit serios la el, dar ideea lui de a combina albul cu negru m-a entuziasmat si pe mine.

Aseara, cand a gasit niste cartonase in forma de triunghi, imediat s-a dus cu gandul la bradutul lui. Astfel a luat nastere un frumos colaj cu bradut si globulete, pe fond negru. Am fost mai mult decat incantata de idee si de rezultat.

Desenele sunt modul lui de exprimare si de aceea are tot timpul la indemana culori si caiete pe care sa isi expuna ideile. Construieste adevarate povesti pe care le deseneaza cu entuziasm.

Ii place sa construiasca castele si diverse casute din cuburi, dar, mi-a atras atentia intr-o zi prin faptul ca a construit o caruta la care a inhamat un calut de jucarie. A fost o miniatura grozava, avand chiar si un carutas ce conducea atelajul.

De curand am descoperit pe blogul Soare de martie     jocul Sudoku, joc pe care noi , parintii, il adoram.  Am gasit varianta adaptata pentru copii si mi-a placut nespus ideea.

Am pus-o aseara in aplicare impreuna cu Dante. Am inceput cu trei randuri si trei coloane, pentru a-l invata regulile de baza.  Pentru ca a inteles foarte repede cum se joaca, am facut impreuna cartonase si plansa pentru patru linii si coloane.

A ales singur ce elemente sa deseneze pe cartonase: lieterele T si M, cerc si triunghi. Si le-a desenat si a fost foarte incantat ca am creat impreuna un joc.  M-a uimit cu rapiditatea cu care a inteles cum se joaca si si-a inventat propriile trucuri pentru a-l rezolva. Va recomand cu caldura sa incercati cu copiii vostri acest joc.

  Desigur ca joaca noastra presupune si multa miscare pe afara, cu bicicleta sau cu mingea. Avem noroc de multi companioni de joaca, locuind intr-o zona in care copiii inca isi petrec timpul pe afara, Dante deja are cativa prieteni de varsta lui pe care se bucura ii regaseasca la scara atunci cand iese afara.

Sa ne bucuram impreuna cu micutii nostri de aceasta minunata varsta a copilariei!

Spor la joaca tuturor!

          Cu drag, vavaly.

One thought on “Joaca la noi in casa

Comentariile sunt închise.