Atelier de lumanarit pentru Sfintele Pasti


Am avut ocazia de curand, la invitatia d-nei prof. G. David sa luam parte  – eu si Matei – la un eveniment aparte care a avut loc la gradinita Waldorf. Incantati si pusi pe fapte mari ne-am prezentat cu multa emotie si nerabdare la Atelierul de creat lumanari pentru Sfintele Pasti. Si nu am mers oricum, ci ne-am alaturat si noi expozitie speciale de Pasti creata in gradinita Waldorf spre incantarea copiilor si cadrelor didactice gazdele acestui eveniment. Iata si imaginea tabloului nostru de Paste cu care am ajutat un pic expozitia minunata alcatuita din oua incondeiate, picturi pe sticla, iepurasi in miniatura confectionati din fetru, suporturi de oua din carton, feicitari si alte creatii ale copiilor de la gradinitele LPS  si Waldorf din Braila.

Inceputul evenimentului a fost unul atat de placut – am facut cunostinta cu gazdele, am admirat expozitia si albumul creat special pentru acesta expozitie – un album handmade in care cadre didactice si parinti si-au exprimat in frumoase cuvinte emotiile si incantare fata de lucrurile create impreuna cu micutii in gradinite, fata de evenimentele organizate. Albumul a fost decorat si cu imagini din cadrul festivitatilor organizate in luna martie – o luna atat de plina in inspiratie si sarbatori frumoase.

Mai apoi, dupa ce pregatirile pentru Atelierul de lumanaria au fost gata – suficient timp cat Mateiul meu sa se acomodeze cu noul spatiu, dar si cu copilasii din gradinita Waldorf, ni s-a descoperit surpriza evenimentului. Lumanarile le vom crea chiar noi! Da, da! Nu vom fi asitat la cum se face o lumanare, ci copiii si parinti laolalta isi vor crea lumamnarile cu care vor lua lumina in noaptea sfanta! minunat, nu-i asa?! Imaginati-va rumoarea, exclamatiile si fetele surprinse ale celor prezenti! Eu aveam inima pana la cer de bucurie!

Această prezentare necesită JavaScript.

Totul s-a petrecut astfel: copii si parintii au primit mai intai lamuriri despre cum se va desfasura atelierul, s-au impartit materialele si s-au dat lamuriri asupra operatiunilor si ritmul in care vor decurge acestea. Apoi, la doua masute de lucru dotate cu vase din inox cu ceara topita, au fost chemati, pe rand, cate un copilas care a primit in prealabil cate un fitil – fir de ata de bumbac si un servetel de hartie. Cadrele didactice gazde au ajutat si indrumat fiecare copilas sa isi scufunde firul de ata de bumbac in vasul cu ceara. la inceput tematori copiii au prin imediat rostul si mersul lucrului de acest fel, astfel ca in scurt timp doamnele educatoare au fost inconjurate de copii nerabdatori in a lucra lumanari de Paste. Pentru ca lumanarile sa prinda contur, copiii au trecut de cate 10 -15 ori fitilele prin vasele cu ceara. Cuvintele depre cat de frumos si inspirata a fost tema acestui atelier creativ sunt de prisos, astfel ca va invit sa urmariti imaginile evenimentului de Pasti organizat de gradinita Waldorf, nu inainte de a multumi d-nei prof. G. David pentru ocazia minunata de a participa la Atelierul de lumanarit. Multumesc! 🙂

by Maria

8 gânduri despre „Atelier de lumanarit pentru Sfintele Pasti

  1. Wow, am ramas uimita si de ce sa nu recunosc, mi-a parut rau ca nu am participat si noi! dar nicidata nu e prea tarziu. Ma bucur ca ai impartasit cu noi aceasta experienta!

    1. Ma bucur Amy! Este o mare bucurie sa impart lucrurile frumoase cu prietenele 🙂 O primavara frumoasa! 🙂

    1. Rux, pe cat de interesanta, pe atat de placuta a fost experienta! Te imbratisez cu drag! Cum sa nu impartasesc ceva atat de frumos?! 🙂

    1. Cu adevarat inedita! Bucuria fost deplina si pentru cei mari si pentru cei mici, iar entuziasmul meu cred ca se vede dupa numarul de fotografii facute! 🙂

Comentariile sunt închise