Dante – aproape 3 ani si jumatate


    Ne apropiem cu pasi repezi de 3 ani si jumatate. Copilul meu a crescut si a devenit un baietel asa cum l-am visat si l-am dorit. Veselia lui ne umple sufletele, e un copil care rade si zambeste tot timpul, de multe ori imi spun ca s-a nascut razand, nu plangand ca alti copii.

    Sunt fericita ca am trecut cu bine prin etapele inerente ale primilor ani, varsta lui Nu este demult o amintire, crizele emotionale au ramas si ele undeva in urma  de parca nici nu au fost. Felul in care ne intelegem azi este uimitor, maturitatea si intelegerea lui Dante fata de oameni si fapte ma face sa inteleg altfel copiii din ziua de azi.  Conflictele se rezolva prin vorba si intelegere, prin explicatii amanuntite si logice. A cere bomboane s-a transformat in „mama numai cer bomboane pentru ca imi strica dintii si ma dor”.  Explicatiile noastre sunt primite cu incredere, a face opozitie este doar un exercitiu de incercare, poate pentru a vedea cat de hotarati suntem noi, ca parinti, in deciziile luate. Iar noi suntem – hotarati si consecventi- asta mi se pare acum, dupa trei ani si jumatate, cheia catre buna intelegere.

    Este o varsta la care copilul meu linistit de alta data s-a transformat intr-un adevarat luptator kung fu, casa a devenit un camp de lupa imaginar, tot ce ii iese in cale este doborat cu o lovitura apriga de karate. Dante devine pe rand un fioros Ti-rex, un impunator tigru urmarit de inamici,  un incornorat triceratops. Dar cel mai mult ii place sa spuna ca este tigrul  Tai Lung.

Intrebat de catre un domn „ce esti tu, baietel sau fetita?” Dante a venit cu raspunsul sincer si convingator: ”  eu sunt tigru  si ma cheama Tai Lung”. Traieste cu intensitate viata acestor personaje din filmul Kung Fu Panda, reproduce replici intregi din film ca un actor desavarsit. Se pare ca este varsta cand imaginatia copiilor debordeaza si le umple viata iar noi nu avem decat sa ne bucuram si sa intram in jocul lor atunci cand ne-o cer.

    Gradinita face parte din viata lui, colegii au devenit prietenii lui adevarati, se simte iubit si respectat acolo. Chiar daca mai sunt dimineti in care spune ca vrea sa stea cu mine acasa, odata ajuns acolo se bucura, imi face cu mana si pleaca fericit la colegii lui si la doamnele care sunt atat de blande si atente cu ei.

   Ii place sa le imite acasa pe doamnele educatoare, mereu are un bat achizitionat de pe afara ce devine indicator . Din joaca lui aflu ce invata la gradinita, inteleg ce il bucura si ce il intriga.  Intrebarile directe nu ii sunt pe plac, mult mai multe dezvaluie prin jocul lui de-a gradinita, amintindu-mi de vremea copilariei mele cand era cate o fetita ce vroia sa fie mereu invatatoarea. Se pare ca nici lui Dante nu ii place sa fie elevul ascultator, prefera sa fie lider.  Intotdeauna prefera sa stabileasca el regulile jocului, chiar si in parc intre copiii mai mari. Usurinta cu care se face ascultat fara a ridica tonul, doar zambind intruna, ma uimeste si ma bucura deopotriva.

    Desenele lui au devenit mai elaborate, inchipuie adevarate povesti ce le transpune in desen. Deseneaza parti din intreg, in marginea foii, spunand ca restul nu se vede.  Intelege ca obiectele aflate in spatele altui obiect se vad doar partial si le deseneaza ca atare, toate acestea in urma propriilor observatii, fara intrebari si explicatii cerute noua. Dar totul se face in joaca, cu voie buna, fara ca eu sa intervin sau sa incerc sa il indrum. Este felul lui de a se exprima si a-si explica lumea din jur iar eu il las sa  o descopere in felul lui.

   O primavara minunata tuturor alaturi de copilasii vostri!

 Cu drag, vavaly&Dante

11 gânduri despre „Dante – aproape 3 ani si jumatate

  1. faceți o echipă minunată voi doi! ceea ce este acum Dante, datorează în mare măsură (restul ține și de cealaltă genă 😀 ) mamei lui dragi și iubitoare 🙂

    1. Ai dreptate draga mea, sigur tine si de cealalta gena o mare parte, dar crede ma, marea provocare a fost sa tin in frau incapatanarea ce venea din cealalta jumatate a familiei, sa trecem peste crizele de personalitate teribile (voi scrie intr o buna zi despre asta) si sa ajungem azi, in acest punct. Multumim pentru frumoasele cuvinte!

  2. Dragele mele, va imbratisez strans strans pe toate, va adun intr-un buchet si va asez langa inima mea. Cuvintele voastre toate mi-au mers in cel mai ascuns coltisor al inimii si al sufletului, mi-am strans copilul si mai tare la piept si m-am bucurat sa simt ca am atatia oameni minunati alaturi, oameni ce se bucura sincer de tot ceea ce impartasc aici.
    Va multumesc din toata inima pentru fiecare cuvintel si pentru fiecare semn lasat . Va simt aproape si asta imi da mereu energie si avant in tot ce fac.
    Multe bucurii va doresc si voua, zambete si voie buna!

  3. La multi ani Dante, sa cresti mare, frumos, sanatos si sa-i bucuri vesnic pe parintii tai minunati! Vavaly- ai de ce sa fii o mamica mindra, ai un print, in adevaratul sens al cuvintului!

  4. La multi ani!
    Sa creasca mare, sa se dezvolte la fel de frumos si de armonios si sa-ti umple mereu inima de bucurie!

  5. La mulţi, frumoşi, voioşi, jucăuşi, fericiţi, sănătoşi… ani! :)) Spaţiile cu puncte puncte se pot completa de mămica iubitoare şi talentată.
    Şi spor la scris, căci de-acum, Tai Lung îţi va oferi momente demne de încrestat în blog!

  6. o primavara frumoasa si voua!
    sa-ti traiasca puiul, e minunat cate stie sa faca! felicitari si lui, dar si voua!

  7. ce poate fi mai frumos pentru o mama decat sa-si urmareasca puiul crescand, sa se bucure de fiecare etapa a vietii lui, fara sa ajunga sa spuna „dar cand ai crescut asa de mare?”
    Sa creasca mare, frumos este tare -tare, talentat este, mai noroc sa aiba. 🙂

    Va imbratisez cu drag!

  8. ehehei! se apropie rapid de o varsta onorabila pentru un tanar print 😉
    Dante, sa o tii tot asa si sa o faci mandra pe mami de tine ca si pana acum 🙂
    o primavara frumoasa va dorim si noi 😉

  9. o primavara minunata sa avem:)
    sa vabucurati de ea si abia astept sa ne povestiti cum ati sarbatorit aniversarea..hihi

Comentariile sunt închise