Atelier de creatie pentru ziua mamei – „Cu drag, din drag, pentru cea draga”


     Pentru ca ziua mamei este intotdeauna o sarbatoare speciala, celebrarea ei este prilej de bucurie atat pentru copii cat si pentru cele care le-au dat viata. Fina mea, invatatoare la o scoala rurala, s-a gandit sa schimbe un pic traditia serbarilor de 8 martie prin organizarea unui atelier de creatie. I-am intins cu bucurie si entuziasm o mana de ajutor in sustinerea acestui atelier si pot sa spun ca a fost si pentru mine un prilej de voie buna si incarcare sufleteasca.

      Titlul atelierului a avut un nume deosebit de sugestiv si de frumos: „Cu drag, din drag, pentru cea draga.”  Tema propusa a constat in realizarea unor tablouri ale caror rame au fost confectionate manual, din carton, de catre doamna invatatoare. Copiii, impreuna cu mamicile, au avut frumoasa misiune de a lucra fiecare, ca o echipa bine inchegata, un tablou  asa cum crede fiecare de cuviinta, cu materialele puse la dispozitie de catre noi. Am avut fluturi si flori perforate, de diferite tipuri si culori, am rulat cate o crenguta carliontata din carton maron, le-am pus la dispozitie crengute verzi  (fasii taiate in prealabil), floricele franjurate quilling pe care le-am pregatit cateva zile inainte. Pentru a face lucrarile cat mai vesele i-am invatat sa aseze fluturii cate doi, suprapusi, cel de deasupra  lipit doar pe centru lasand aripioarele libere, in zbor. I-am invatat sa lipeasca floricele unele peste altele pentru a obtine flori bogate, divers colorate.

     Odata stabilite detaliile de lucru fiecare echipa a fost libera sa creeze dupa imaginatie, indemanare si inspiratie. A fost o bucurie sa vad cu cata aplecare au lucrat mamicile, cum si-au amintit de vremurile in care erau si ele copii, cat de ascultatoare si atente erau la indrumarile primite dar si la sugestiile micutilor. Au fost emotii puternice, maini tremurande, ochi inlacrimati la vederea lucrarilor finale dar, mai ales, mandria de a fi realizat un lucru atat de frumos impreuna.

       Copiii au trait clipe de neuitat alaturi de mamicile lor, unii chiar alaturi de frati mai mici, au fost pentru doua ore ca o familie, uitand de grijile cotidiene, de zapada de afara sau de muncile campului. Au fost doua ore de destindere totala, de zarva si bucurie.

       Pentru ca materialele puse la dispozitie au fost din belsug am sugerat sa realizeze fiecare copil cate un martisor pentru mamica lui ce i-a stat alaturi. Au primit cu entuziasm propunerea si s-au apucat imediat de lucru. Au fost foarte mandri de realizarea lor si le-au daruit cu bucurie mamicilor.  Pentru stradania lor am decis sa ii consideram participanti in Concursul National de Martisoare ce se desfasoara in acest moment la noi pe blog.

       Fiecare copil a fost rasplatit cu diplome de participare ce vor sta la loc de cinste in fiecare casa a acestor copii. Un baietel ne-a impresionat in mod deosebit cand, la plecare, i-a spus doamnei: „Multumesc doamna pentru diploma, este foarte frumoasa”. Da, copiii se bucura si pentru o diploma primita ca rasplata a muncii lor, dincolo de prajiturile si sucul cu care i-am servit.

     Bucuria din ochii participantilor la atelierul de 8 martie a rasplatit din plin toata stradania noastra, am simtit ca intradevar a fost o alegere fericita sa facem aceasta activitate si nu aceeasi serbare de fiecare an cu aceleasi cantece si poezii. Bravo Mihaela, esti o invatatoare pe cinste si sunt mandra ca esti fina mea! Cu astfel de oameni entuziasti si deschisi catre nou sunt convinsa ca se vor schimba lucrurile si in invatamantul nostru.

      O primavara frumoasa tuturor dascalilor ce se apleaca cu daruire asupra micutilor pentru a-i indruma frumos catre viata!

    by vavaly

9 gânduri despre „Atelier de creatie pentru ziua mamei – „Cu drag, din drag, pentru cea draga”

  1. Foarte fumoase lucrarile! Felicitari pentru aceasta initiativa! Imi si inchipui cat de tare s-au bucurat copiii!

  2. Eu va multumesc pentru cuvintele frumoase si m-as bucura si mai mult daca as vedea si auzi despre astfel de activitati realizate si in alte institutii de invatamant. Asa ca, dragi mamici, puteti da de stire ca se poate si altfel. Ma bucur ca am participat si ca v-am putut impartasi bucuria mea.

  3. Ce zi minunata ai trait, draga mea Valy! Ma bucur enorm pentru tine fiindca ai avut o zi plina de satisfactii si de emotii constructive. Tablourile lucrate sunt foarte-foarte frumoase si parca simt si eu bucuriile celor care le-au lucrat si care s-au bucurat, la final, de munca lor.
    Felicitari din tot sufletul! Felicitari si Mihaelei pentru aceasta initiativa.

Comentariile sunt închise