Magia Craciunului – in viata si in povesti


A mai trecut un an de la ultimul braut, de la ultimele globulete colorate si a venit Decembrie cu un alt bradut, cu alte globuletel colorate dar, spre bucuria mea, cu aceeasi incantare si acelasi entuziasm din partea micutului meu. Pentru copii magia Craciunului inca exista si prin ochii lor o vedem si noi.

A avut loc si prima intalnire cu Mos Craciun, pentru ca anul trecut nu a avut ocazia sa il vada. Chiar daca s-a intamplat intr-un centru comercial, emotia lui Dante a fost la fel de evidenta si frumoasa. Inconjurat de cele trei mamici ale lui, incurajat, tinut de manuta, s-a asezat in bratele mosului. Chiar daca nu a indraznit el prea mult sa spuna, a inregistrat fiecare amanunt , asa cum ii este felul, fara prea multe intrebari.

Pentru ca a fost cuminte si l-a intampinat frumos, mosul i-a adus si un bradut chiar acasa la el pe care l-a gasit cand a venit de la gradinita. De aceasta data nu l-a mai adus gata impodobit, pentru ca a considerat ca Dante este destul de mare si cu simt artistic pentru a-l putea decora singurel. Asa ca s-a pus pe treaba si a gasit locul fiecarui globulet si ornament in pomul plin d eluminite rosii. Apoi a exclamat:  „mie imi place bradutul asta”, ” e al meu bradutul asta”.  Da puiul meu, este al tau si numai al tau, facut pentru tine si pentru bucuria ta.

 

Dar ce ar fi magia Craciunului fara poveste?  Suntem in cautarea acelei povesti de Craciun care sa fie reprezentativa in amintirea lui Dante. Eu nu cred ca am o poveste favorita de Craciun, nu imi amintesc de una anume care sa ma fi rascolit in copilarie. Stiu insa ca imi placea foarte mult sa citesc iarna In casa bunicilor, de Ionel Teodoreanu sau alte povestiri de Miahil Sadoveanu. Imi placeau pentru ca se vorbea de viata la casa, la gura sobei, de casa bunicilor, de zapada cat casa, lucuri de care nu m-am bucurat in copilarie.  De aceea pentru micutul eu caut Povestea de Craciun. La recomandarea Laurei Frunza voi cauta si eu Craciunul cu Bobita si Buburaza , fiind doua personaje foarte indragite de Dante.

Cartea care l-a pregatit cumva pe Dante pentru Craciun si pentru a intelege poezia pe care o are de invatat pentru serbare este Costumul lui Mos Craciun  , de la Editura Crisan. Este o carte interactiva, avand in paginile ei insertii de materiale cu texturi diferite pentru fiecare obiect de imbracaminte despre care este vorba: manusi, fular, hainuta, caciula, cizme.  Este o cartte amuzanta, avand in vedere ca mosul ajunge sa se imbrace cu rochia doamnei Craciun, spre hazul lui Dante, dar totodata spre luarea aminte ca numai fetele poarta rochita , nu si baieteii. Noi am imprumutat cartea de la Biblioteca, nu o avem in dotare, dar pentru perioada de timp cat i-a fost necesar sa invete unule aspecte a fost de ajuns.

Daca aveti povesti de Craciun minunate, care v-au incantat copilaria sau pe care vreti sa le impartasiti micutilor vostri, Laura Frunza va asteapta sa le faceti cunoscute intr-un nou concurs cu premii atractive de la Iasi Comanda, un site ce trebuie neaparat vizitat, mai ales acum de sarbatori.

Un weekend minunat plin de povesti!

by vavaly

6 gânduri despre „Magia Craciunului – in viata si in povesti

  1. Ii inteleg emotiile lui Dante si imi dau seama ce amintire frumoasa este prima intalnire cu Mos Craciun. Aceste momente trebuie imortalizate cat mai concret, cu poze, filmulete, povestiri personale. Iar primul Mos Craciun, fie in carti, fie plusuri mereu ii va aduce zambetul pe buze peste ani si ani.

    1. Da, ma bucur ca am putut surprinde in poze prima intalnire cu mosul. Urmeaza serbarea si acolo sigur vor fi alte emotii de povestit si de tinut minte.

  2. nu cred că trebuie acum să intru într-o dezbatere care ţine despre există sau nu există moş crăciun, pentru că nu e cazul. ceea ce vreau eu să spun este că, subiectiv, personal, această perioadă, mi se pare cea mai apropiată de cum aş vrea eu să-mi fie fiecare zi, cu sclipiri, cu zâmbete (of, deci nu există ceva mai frumos pentru mine decât zâmbetele oamenilor de zăpadă; aseară, am umblat cu fiul meu pe străzi – că nu aveam cheia de la casă şi soţul a ajuns pe la 21,50 – şi ne-am distrat teribil pentru fiecare zâmbet generos şi pentru fiecare nas infinit al omuleţilor de zăpadă; să-l duci pe Dante, a propos, să vadă proiecţiile de pe Cercul Militar, noi stăteam cu gura căscată să încercăm să identificăm ce anume mai coboară acum… nu sunt foarte clare imaginile, dar mă rog există şi altceva care te poate încânta în Bucureşti decât mallurile… 🙂 )
    mie-mi place crăciunul pentru melodiile lui – păcat că nu le putem asculta şi-n timpul anului – adică de ce nu le-am putea asculta, de ce trebuie să se nască Fiul divin doar o dată la 365 de zile şi stop, de-acum nu mai cântăm, că ne-ajunge multa veselie…
    şi-mi mai place crăciunului pentru că plec la mama, în sfârşit mi-aduc aminte că sunt şi copil, nu doar mamă. aşa că număr zilele, din 21 voi fi deja în Madrid şi voi colinda în spaniolă.
    ce copil ai, să nu se sperie de moş… al meu urla cum îl vedea, de ziceam că n-o să-şi mai revină nici cu intervenţiile pompieristice, nici cu dispariţia definitivă de pe scoarţa terestră a moşului.
    mai aveam puţin şi mă mutam pe blogul vostru la câtă vervă am… gata, mă potolesc. pusi-cat şi o zi bună.

    1. Draga Ana si eu mi-as dori tare mult ca aceasta veselie si bucurie sa tina cat mai mult sau chiar tot anul. Din pacate nu este deloc asa.
      Tare mult mi-ar place sa merg prin locurile despre care vorbesti tu, doar ca noi nu locuim in
      Bucuresti iar in orasul nostru dunarean distractiile si culoarea se intampla de obicei doar in mall-uri, locuri in care nu pot sa spun ca dau buzna sa merg cu copilul. Cat despre faptul ca nu s-a speriat de mos ce pot sa spun/ Inca nu l-am vazut pe Dante sa se sperie de ceva sau sa se rusineze de cineva. Are o indrazneala inascuta si un curaj asemenea, iar noi avem grija sa nu venim cu spaime inutile in viata lui.
      Esti binevenita si chiar ne e dor de comentariile tale entuziaste :).

  3. wowwww ce bradut superb are Dante, imi place mult! Eu, desi sunt mare iubesc bradutii la nebunie, mie ieri mi-a adus Mos Craciun pomul si tot ieri si l-am decorat 🙂
    Multumesc pentru impartasirea povestei, sper ca le va placea si nepoteilor!
    Sa aveti si voi un weekend minunat si sa vedeti citi mai multi Mos Craciuni sau Craciunite :))
    V-am pupat cu drag :*

Comentariile sunt închise