Halloween in mici lucrari


       Desi sarbatoarea de Halloween este una ce nu are legatura cu ortodoxismul, multa lume opunandu-se acestei sarbatori, cand ai copii orice prilej de a crea pe o tema data este o bucurie. Aceasta sarbatoare ofera ocazia de a crea tot felul de aranjamente, de costume, de colaje si picturi pe aceasta tema. Pe langa acestea, ne da si prilejul de a vorbi copiilor, intr-un limbaj adecvat, despre fantome, spirite, spiridusi, vrajitoare si toate cate populeaza povesti si poezii. Facand din toate acestea o joaca, confectionand alaturi de ei, totul devine hazliu, nemaiavand nimic inspaimantator. 
    Am profitat si eu de aceasta ocazie pentru a lucra alaturi de Dante un colaj cu o casuta de fantome („pantome” -cum le spune el) si un felinar in care ard flacari imaginare. 
      Colajul l-am realizat astfel:
  Pe o coala de desen am colorat cu ajutorul creioanelor cerate de culoare galben, peste care Dante a pictat fondul negru combinat cu albastru (pentru ca negrul este foarte utilizat de catre el mai ramasese foarte putin, asa ca am improvizat).  Dupa ce s-a uscat am scos la iveala galbenul, prin zgariere usoara, sub forma de stelute. 
    Am decupat din carton un patrat in care am taiat ferestrele si usa, un triunghi ce a devenit acoperis. Din hartie am decupat cativa dovleci carora le-am trasat cu carioca dinti si ochi, doua fantome dragute tot din hartie au venit sa bantuie casuta. Am lipit totul pe fondul negru cu stelute, am atasat o frumoasa luna galbena si astfel am obtinut o frumoasa noapte de Halloween.
    Dante a purtat urmatorul dialog cu fantoma:
  – Cioc cioc ( a ciocanit la usa casutei, politicos)
     –  Buna pantoma, ce faci?
   – Faci woaauuu? Numai face woauuu ca nu e frumos!
    Eu plec acum. Pa pa pantoma…
     Zic eu ca colajul nostru si-a atins scopul, macar pentru faptul ca s-a imprietenit cu fantomele. 
    Felinarul l-am realizat simplu astfel:
  o coala de carton, indoita, am taiat fasii la distanta de 2 cm, lasand capetele netaiate. Am desfacut si am lipit sub forma de cilindru. Se apasa usor , departandu-se astfel fasiile taiate. Am desenat ochi si gura cu dinti de culoare neagra. In interior am introdus un alt cilindru, crestat la capete, din carton portocaliu, pentru a da senzatia ca un foc arde in felinarul nostru. 
       O alta creatie ce se incadreaza in tematica este si tabloul realizat de Maria si Matei: pe un fundal din hartie impletita au creat o casuta din carton negru. Mai multe aici.
   Petrecere frumoasa tuturor!
                                                    
   
Un gând despre „Halloween in mici lucrari

  1. creatii foarte frumoase. si ptr noi halloween-ul nu este decat un motiv de a confectiona, din hartie, obiecte interesante. ne place multitudinea de idei cu care vine halloween-ul. din pacate, nu ne-a ajuns timpul sa ne distram confectionand si noi masti sau alte obiecte decorative cu dovlecei, lilieci etc 🙂

Comentariile sunt închise