Pentru ca un copil isi insuseste cel mai bine notiunile despre viata prin joc, decat sa ne chinuim sa le introducem in mintea micutilor ca la scoala, cu forta si fara nici o reprezentare concreta, este mult mai util sa incercam acest lucru prin confectionarea de jucarii la indemana oricui. 

     Ideea acestor planse mi-a venit de la niste filmulete scurte gasite pe internet pe care Dante le-a urmarit cu mare placere, iar cand am vazut cu cata usurinta repeta de acolo culorile, formele si numerele mi-am zis ca as putea face in asa fel incat sa aiba tot timpul in fata ochilor, la indemana, ceea ce i-a placut, fara a fi nevoie sa stea in fata calculatorului incerc sa ii limitez  timpul pentru aceasta activitate). 

   Cum am procedat:
     Pe baza unui concept indragit de copil putem construi foarte mult. Pentru ca Dante iubeste trenurile am utilizat acest lucru, dar la fel de bine poate fi folosita imaginea unei omizi, unor mingi sau baloane. Pe o coala mare de bloc de desen, cu ajutorul cariocilor, am desenat imaginea unui tren abia schitat, peste care am lipit sub forma de colaj, bucatele decupate din reviste pentru a ilustra fiecare culoare sau fiecare numar. Deasupra fiecarei notiuni ilustrate am scris cu carioca denumirea in limba engleza, pentru ca obiectivul era insusirea notiunii in aceasta limba. La fel de bine poate fi scris si in limba romana pentru etapa de insusire a notiunilor in limba materna. Invatarea devine astfel o joaca. 
      Pentru trenuletul formelor am folosit in intregime tehnica colajului, am decupat impreuna cu copilul bucatele de carton colorat pentru a forma imaginea unui tren si pentru a ilustra formele. Dante a participat cu bucurie si incantare, a venit cu sugestii nenumarate, a dorit sa picteze prin stropire cerul, imaginatia lui nu aveea limite pentru a face jucaria cat mai placuta. 
        Pot spune ca scopul acestor jucarii confectionate impreuna a fost in totalitate atins, plansele sunt expuse pe peretele lui alaturi de alte colaje, iar el revine zilnic asupra lor, intiparindu-si in minte fiecare notiune reprezentata. 

                                                                      by vavaly

