Materiale necesare: acuarele/tempera, hartie de desen alba, foaie de carton colorat, perforator deco frunza,  punga cu bule de aer, foarfeca si adeziv (lipici/aracet)
    I-am descoperit lui Matei un nou instrument care ne poate ajuta in a transforma joaca in vopselurile lui preferate (washable finger paint) intr-o adevarata aventura (desigur aventura functioneaza si cu acuarela sau tempera). Nu doar ca este peste masura de amuzant sa spargi micutele bule cu aer ale pungii cu bule de aer, dar odata ce pe ele este aplicata culoare (acuarela, tempera sau vopsea lavabila pentru pictuta cu degetele) amprenta lasata pe hartia de desen sau pe carton este fascinanta pentru un copil de varsta lui Matei (2,10 anisori)! 
    Pentru a-i mai usor sa manuiasca un astfel de ambalaj ca unealta in pictura, am decupat un dreptunghi pe care pliindu-l l-am capsat apoi pe cele doua laturi obtinute prin indoire. Rezultatul a fost o manusa patrata in care mana mica a lui Matei a devenit deodata increzatoare si abila in amprentarea culoriilor pe foia alba de hartie. 
    Dupa ce Matei si-a satisfacut curiozitatea si incantarea de a amprenta cu acest ambalaj, in culorile verde si albastru, si dupa uscarea culorilor pe hartia de desen, am purces la decuparea formelor pentru a alcatui copaci: trunchiuri, ramuri si frunze – ultimele obtinute prin perforarea cu perforatorul deco frunza. 
    Pentru a obtine copacii doriti de noi, am ales sa lipim ca intr-un colaj elementele decupate de pe hartia pictata prin amprentarea cu punga cu bule de aer; mai intai trunchiurile, apoi ramurile, pentru ca la sfarsit sa decoram coroanele cu cat mai multe frunze obtinute prin perforare. Toate acestea le-am executat pe un carton maro pe care l-am ales ca simbol pentru atmosfera tomnatica, dar mai ales ca un bun suport din punct de vedere cromatic pentru copacii nostri pictati in verde si albastru (culori alese de Matei). 
    Aceasta lucrare a necesitat un  timp mai mare de lucru (pentru imprimare, uscare, decupare, perforare si lipire), dar am preferat ca Matei sa nu-l lucreze tot deodata, ci cate o etapa in rastimpuri alese de el pentru astfel de activitati. De fapt punerea in aplicare a tehnicii de imprimare cu punga cu bule de aer – cea mai noua si placuta descoperire pentru Matei – ne-a oferit destul material prim si pentru alte lucrari de acest gen. 
by Maria
