Halloween – Tablou din hartie tesuta


    Tabloul din hartie tesuta este realizat manual in totalitate prin confectionarea, in prima etapa, a unei rame dintr-un carton verde care imita pielea. Pentru fundalul tabloului am tesut mai multe fasii de hartie divers colorate. Am lipit tesatura de hartie in interiorul tabloului, astfel incat tesatura sa fie bine incadrata de rama.  
    A urmat apoi alegerea peisajului de halloween: casuta, gardul, luna, copacul, liliacul – fara a fi elemente inspaimantatoare de felul lor – le-am daruit o nota de mister si ceva din aerul de halloween prin aranjarea lor un pic asimetrica, prin alegerea non-culorii (negrul) ca simbol al noptii, al necunosctului, al imprevizibilului. Am incercat ca aceste elemente sa le lucrez intr-o maniera cat mai aproape de tehnica filigranului – tehnica pe care imi doresc tare mult sa o deprind si sa o pot experimenta dupa propriile mele viziuni. Astfel pe un carton negru am desenat cu pastel alb elementele pe care le doream in compozitia acestui tablou, iar apoi le-am decupat si lipit pe impletitura de hartie. Am ales o tesatura de hartie in culori solare, vii, vesele ca simbol al faptului ca dincolo de necunoscut, dincolo de teama de intuneric si vietati nocturne, orice mister odata dezvaluit descopera privitorului firescul mediului inconjurator. Imaginatia copiilor este alimentata de teama de necunoscut – fireasca si intalnita si la unii adulti, dar lucuri odata expuse intr-o alta lumina, lamuritoare, pot elibera prichindeii de fantezii infricosatoare.
    Tabloul de halloween mi-a fost inspirat de reactia lui Matei fata de episoadele de desene animate cu Scooby-Doo, episoade incarcate de fanome, spaime si sunete misterioase care i-au imprimat o senzatie neplacuta fata de fantome, lilieci si tot ce decurge din povestile cu acestea. 
    Confectionarea acestui tablou se doreste de fapt a fi o incercare de a darui o alta fata imaginilor despre nopti intunecate, case bantuite, lilieci zburand in lumina lunii etc. Ca o recompensa a efortului meu, Matei a reactionat pozitiv la vederea acestuia, ba inca mi-a aratat si cateva mutrite pe care le fac fantomele noaptea. Numai priviti cu atentie imaginile!
by Maria    
6 gânduri despre „Halloween – Tablou din hartie tesuta

  1. 😀 si daca nu acum, atunci cand? Cred ca e varsta cea mai frumoasa, aceasta cand micutii ne stau aproape sa migalim una-alta! Nu-i asa?

  2. @Amy: draga mea de ce sa nu facem dn nostalgiile noastre cele mai frumoase bucurii ale copiilor nostri? Multumim si te imbratisam cu mare drag!!

  3. pur si simplu iubesc acest gen de tesatura pentru copii. nostalgii…nostalgii…este foarte foarte frumos tabloul vostru.

  4. Mai degraba ne-am adaptat, caci tabloul s-a nascut din necesitatea de a-i explica lui Matei imagini din desenele cu Scooby-Doo. Multumim!

  5. Wowwww ce superbe sunt… la voi deja merg pregatirile de halloween? Ca deobicei ador fiecare element al lucrarii 🙂

Comentariile sunt închise